fredag 2 oktober 2015

Per dag 5 Tokyo

Dag 5 i Tokyo och vi starta denna i vanlig tid (runt 9:00) jag åt en äggmacka med en jäkla massa kött i (tog tyvärr inte kort på den) men den va helt ok, Jessica körde på sitt säkra kort med yoghurt och juice. Till lunch blev det efter mycket om och men och letande ett litet sushiställe på en marknad, Jessica gjorde verkligen sitt bästa och försökte testa allt men fick tyvärr ge upp efter ett tag, jag tyckte det var rätt gott, ingen 10 poängare men gott och vi satt precis framför kockarna när de förberedde allt vilket gjorde stämningen ännu bättre, nackdelen var rökarna som satte igång lite innan vi gick. När vi letade efter Pokemoncentret gick vi förbi et ställe där de sålde "takoyaki" som är en typ pannkaksboll fylld med bland annat bläckfisk. Vet inte riktigt vad jag skall säga om dom, de va goda men hade en väldigt unik smak om jag får säga så så inget jag kanske kommer längta efter att äta igen.
 
Till middag åkte vi tillbaka till Tokyo Skytree för i deras center finns en otroligt mysig foodmarket med allt man kan tänka sig! Eftersom de snart skulle stänga hade de satt ner priserna avsevärt på sina färdiga kit så jag köpte ett tempurapaket med räkor, strömming, och någon annan fisk, hade gärna kunnat värma den men man får inte vara för kinkig när man är hungrig, helt ok var det iaf.

Kommer dessvärre inte ihåg namnet på lunchrestaurangen då det bara stod på japanska utanför


Min sushitallrik

Jessicas sushitallrik

Takoyaki 

Tempurapaket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar