torsdag 1 oktober 2015

Per dag 4 Tokyo


Första riktiga dagen inne i Tokyo tog vi lite sovmorgon och åt en lite stadigare frukost på hotellrummet. Jessica höll sig till yoghurt och juice medans jag tog it svängarna med melonbröd, en liten baguette med teriyakikött och (vad jag upptäckte efter första tuggan) nudlar?! Försökte även på mig lite "naturellt" iste men ärligt talat det smaka skit. Till lunch hade jag letat upp ett hamburgerhak vid namn The Great Burger som enligt ryktesvägar skulle ha Tokyos bästa hamburgare. Efter lite letande och väldigt hungriga magar hitta vi det till slut och det var ruskigt gott måste jag säga, lätt bästa burgaren jag ätit! Jag tog en teriyakiburgare och Jessica tog en avcadoburgare med "shoestring french fries" visade sig att set var vanliga pommes frites. De kunde bra engelska på stället och mycket bra service!

På kvällen var vi så trötta och mätta att det bara blev lite snacks, bland annat en choklad "cronut" som var ruskigt god!


Min frukost

The Great Burger

Min Teriyakiburger



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar