onsdag 30 september 2015

Tokyo! - Jessica

Idag tog vi en sovmorgon för första gången denna resa och sov enda till kl tio! Vi är slitna, men det finns så mycket att vi vill hinna med så vi fortsätter med våra utflykter. idag började vi dagen med att åka till Tokyo Skytree, vilket enligt dem är världens högsta utsiktsplats....som de även sa i Shanghai så jag vet inte vad som stämmer :P Men högt som tusan är det :p 

Tokyo är mycket plattare än jag trodde.


Först så åker man upp till första "tjocka delen" sedan kan man fortsätta 100 meter till och det var det vi gjorde här. Så 530meter upp var vi och det var läskigt! Men jag tycker att kapsylöppnaren var läskigare, för där var det ju ett hål mitt i byggnaden!


Sedan hittade vi mat marknaden från himmelen i samma byggnad! Hit kommer vi komma tillbaka snart!


Lunchen hittade vi en riktig hipster del av Tokyo på ett ställe som hette "The Great Burger" och var en av de bästa hamburgarna jag någonsin ätit! Vi blir bortskämda med mat här. Äter dock oftast bara en lätt frukost, en stor lunch och snacks till middag för vi småäter bland allt annat gott så vi är aldrig riktigt hungriga.

Nästa stopp blev Shibuya där det kända övergångsstället där en miljon människor per dag går över. Folk ÖVERALLT! Och Becca jag såg Hatchiko!!!!

Det blev en tidigt kväll för vi var så trötta i benen och Per har nog tyvärr råkat ut för lite solsting så han sover sig bra här bredvid mig nu medans jag har börjat redigera filmen ifrån det vi gjorde i Kina. Imorgon ska vi till Anime centret och nörda oss rejält och sedan till en mat marknad, det ska regna här så får spara våra planerade besök till Japans vackra trädgårdar till senare. Jag älskar verkligen Japan! Allt är så mysigt här och aldrig känt mig så trygg på semester som här. Och pappa du skulle älska det, här tillåts inget nedsmutsade ;) Flera flera miljoner människor och man ser inte en fimp på backen. Otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar