tisdag 29 september 2015

Per dag 2 Tokyo



 Vi började dag 2 med att dricka lite juice och iste till frukost på hotellet för vi tänkte att vi skulle hitta lite mer matigt på Disney och det gjorde vi men det var så galet mycket folk?! Helt otroligt mycket trots att vi var där rätt tidigt men hur som helst så hitta vi till slut in till Sebastians (från lilla sjöjungfrun) restaurang så jag tog en scallopsmörgås eller burgare hur man nu vill se det och pommes till det, Jessica nöjde sig enbart med pommes och till detta drack vi en melondricka samt cola. Smörgåsen/burgaren var helt ok, smaka inte direkt något annat än friterat, pommesen var rätt goda och melondrickan va helt okej men smaka mest godis.


 Innan åt middag fixa jag en "liten snack" i form av ett rökt kalkonben som var rätt gott men man känner sig lite makaber att stå och äta det bland folk om jag ska vara ärlig. Till detta drack jag en mengo och tapiokadrink som smaka bra men det vara massa "bös" i precis som i aloeveradryckerna så hade lite svårt att bestämma mig om det var jätte gott eller inte,
Jessica skulle ju självklart inte gå lottlös på snacksidan så vi fixa en glass och då såg jag att dom hade något friterat och det måste man ju självklart prova? Det visade sig vara en choklad och bananpaj som va riktigt god fast jag inte är ett stort fán av banan. Jessica tog en glass med havssalt och någon sylt i som också var riktigt god.



 Innan vi åkte hem till hotellet bestämde vi oss även för att äta middag och efter mycket letande och väntande så tog vi till slut ett ställde där kön inte var allt för lång och det var en italienskinspirerad restaurang inne på Disney Seaområdet. Jag tog en pizza med kyckling och oliver med en "Frozen" Kirin Ichiban så typ fryst öl. Maten var inget speciellt, ganska smaklös men den mättade magen, ölen var desto godare! Jessica tog en enkel pasta bologenese som var väldigt barnmatsaktig och smaka inte alls mycket men den mättade magen relativt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar