fredag 27 september 2013

Universal & Island of adventure

Idag var det väckning tidigt men eftersom vi beslöt oss för att äta frukosten på plats i parken så gick vi upp 6:30.

Köpte frukost på ett litet café, eftersom det verkar som att slutat med skinka på mackor så är det kalkon som gäller och det funkar väl även om jag saknar skinka ibland :S 

Idag var det verkligen en dag för massa provsmakningar, vi började med att dricka butterbeer i Harry Potterland, jag tig den frusna och Jessica tog den vanliga. Smaken är som att smälta ner kola, blanda det med sötdricka och toppa med mjukglass, en riktig kaloribomb och mastig som få men ack så god! "I tre klunkar" tillägger Jessica 

Som "mellanmål" blev det popcorn som självklart var extremt goda!

Till lunch blev det maten både jag och Jessica sett fram emot mest! Krustyburger med en flaming Moe till!! 
Jessica var dessvärre inte imponerad men jag tyckte det var jätte gott! Det är dock väldigt läskigt när de frågar om man vill ha ost på sin burgare och man svarar ja så ser man i nästa sekund hur det kommer en slev med smält ost som hon öser över hambugerköttet.. 

Nästa provsmakning blev doh'nuts!

Testade vanlig, choklad och en rosa donut, alla var riktigt goda även om dessa också var kaloribomber! 

Eftersom vi ätit så extremt onyttigt hela dagen fick den avslutas med sallad på Wendy's dock med en jordgubbslemonad som var rent socker! Fick trycka i mig den heta kycklingen för att få bort det söta :S




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar