söndag 1 januari 2012

Nyårsfirande flipp eller flopp //Per

Nyårsfirande på Times Square: Ja vad ska man säga, det är en riktigt cool upplevelse, stämningen är verkligen på topp och alla dessa människor, hur stort som helst! Men tyvärr finns det lite nackdelar också om man nu får vara så bortskämd och säga så. Jag och Jessica var på plats ca kl:19.00 och av dessa 5 timmar innan stod vi stilla ungefär 4h 45min, den slutgiltiga platsen vi hamnade på var 52ST 7th Avenue så ca 10st ifrån själva musiken och aktiviteterna men vi såg fortfarande "The Ball Drop" och lite av artisterna på en skärm men vi hörde knappt något av musiken tyvärr. Så frågan man ställer sig i slutändan är, skulle jag göra det igen? Nja jag tror inte jag vill stå och vänta 5 timmar igen och vänta på en upplevelse som egentligen är över på 1min men jag tycker definitivt man ska göra det åtminstone en gång i livet för coolt var det trots allt! Lustigt nog måste jag säga att vi kom därifrån rätt snabbt trots allt, vi satt på tunnelbanan efter 20min men jag tror att de lärt sig hur man ska få ut folk ifrån avenyerna efter så många nyårsfiranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar